Καλησπέρα….
Ένα από τα βασικά συστατικά ενός κλασικού ποδηλάτου, δεν είναι άλλο παρά τα κέντρα τον τροχών του… ένα συστατικό που είναι υπεύθυνο για την ποιότητα κύλισης του ποδηλάτου, και αυτό που κάνει την μεγάλη διαφορά.
Τα ποιο γνωστά και συνηθισμένα κέντρα για διπλοσκέλετα είναι τα PHILLIPS, υπήρχαν δύο τύποι, ο τελευταίος με την δαχτυλίδι ασφάλεια όπου κάλυπτε την τρύπα για το γράσο, και ο πολύ παλιός -σαν της φωτογραφίας- με τον εξωτερικό γρασαδόρο. Μην σας φαίνεται παράξενο που σχεδόν όλα τα διπλοσκέλετα της τότε εποχής αγγλικά, γερμανικά, τσέχικα φόραγαν περιφερειακά αυτής της εταιρίας, ο λόγος ήταν απλός … τα περισσότερα ποδήλατα έρχονταν σκέτα σκελετά και τα έντυναν εδώ στα μεγάλα ποδηλατάδικα όπου γινόταν η εισαγωγή τους, και για το λόγο ότι η PHILLIPS τότε ήταν κάτι σαν την shimano του σήμερα, τα έντυναν όλα με αυτή την μάρκα… ας αφήσουμε όμως τα λόγια και ας πιάσουμε τα εργαλεία…..
Σημαντικό !! το γρανάζι να το αφαιρέσετε πριν κουρέψετε το κέντρο από το στεφάνι, μην σας ξεγελάει η φωτογραφία εγω το έχω λύσει και απλά το έχω ακουμπήσει επάνω, γιατί θα μπορείτε να κάνετε μοχλό την ρόδα και θα λυθεί πιο εύκολα.
Αφού γυαλίσαμε τα καβούκια, αφαιρούμε τους παλιούς άξονες παξιμάδια κώνους κ.τ.λ,….. αφαιρούμε και της τάπες,
Και φτάνουμε στα ποτήρια, όπου τα γυαλίζουμε με βενζίνη και σύρμα σφουγγαράκι για κατσαρόλες, ώστε να φύγουν τα παλιά γράσα.
Αφού πρώτα έχουμε καθαρίσει με βενζίνη της μπίλιες ….. (Εδώ να πω πως δεν είναι οι δικιές του, καθώς είχαν καταστραφεί πλήρως. Πριν αρκετό καιρό είχα βρει από ΝΟS σε παλιό ποδηλατάδικο , κέντρα union με 28 τρύπες, και αφού δεν μπορούσαν να μπούνε πουθενά τα πήρα φτηνά για της μπίλιες τους, άξονες, κόνους κ.τ.λ)
…… τις φυτεύουμε μέσα στο γράσο….
Περνάμε καινούριους άξονες (union) ρυθμίζουμε τους κώνους και έτοιμα για πλέξιμο…..
Όταν πλέξουμε τις ρόδες θα ξαναρυθμίσουμε τα κέντρα, τα οποία πάνε ως εξής….. ο τρόπος που θα σας πω μπορεί να μην είναι επιστημονικός αλλά είναι ο τρόπος που τα ρύθμιζαν οι παλαιοί ποδηλατάδες. Αφου έχουμε τελειώσει με την ακτινολόγιση κοιτάμε να μην έχουμε τζόγο αριστερά- δεξιά, αν έχουμε σφίγγουμε τους κώνους,….. δίνουμε μία για να γυρίσει…… και όταν σταματήσει ο τροχός, πρέπει να κάνει μία κίνηση προς τα πίσω την στιγμή ακριβός που θα σταματήσει. Αυτό σημαίνει πως ο τροχός γυρίζει ελεύθερα χωρίς πίεση από τους κώνους, και θα έχουμε όμορφο ρολάρισμα της ρόδας.
Είναι πολύ σημαντικό όταν ασχολούμαστε με κλασικά να καταλάβουμε πως η αναπαλαίωση ακόμα και ενός ανταλλακτικού, είναι άκρος σημαντική και επιβάλετε να την κάνουμε. Κάποια πράγματα δυστυχώς δεν ξανακατασκευάζονται, και για αυτό είναι τόσο σημαντικό να ασχολούμαστε και με της επιμέρους αναπαλαιώσεις των περιφερειακών αυτόν των ποδηλάτων… Επίσης να είστε σίγουροι ότι κάποια πράγματα μετράνε με ειδικό βάρος σε ένα κλασικό, και ένα από αυτά είναι σίγουρα τα κέντρα.
Ελπίζω να σας βοήθησα …. Καλό σας βράδυ.
Ένα από τα βασικά συστατικά ενός κλασικού ποδηλάτου, δεν είναι άλλο παρά τα κέντρα τον τροχών του… ένα συστατικό που είναι υπεύθυνο για την ποιότητα κύλισης του ποδηλάτου, και αυτό που κάνει την μεγάλη διαφορά.
Τα ποιο γνωστά και συνηθισμένα κέντρα για διπλοσκέλετα είναι τα PHILLIPS, υπήρχαν δύο τύποι, ο τελευταίος με την δαχτυλίδι ασφάλεια όπου κάλυπτε την τρύπα για το γράσο, και ο πολύ παλιός -σαν της φωτογραφίας- με τον εξωτερικό γρασαδόρο. Μην σας φαίνεται παράξενο που σχεδόν όλα τα διπλοσκέλετα της τότε εποχής αγγλικά, γερμανικά, τσέχικα φόραγαν περιφερειακά αυτής της εταιρίας, ο λόγος ήταν απλός … τα περισσότερα ποδήλατα έρχονταν σκέτα σκελετά και τα έντυναν εδώ στα μεγάλα ποδηλατάδικα όπου γινόταν η εισαγωγή τους, και για το λόγο ότι η PHILLIPS τότε ήταν κάτι σαν την shimano του σήμερα, τα έντυναν όλα με αυτή την μάρκα… ας αφήσουμε όμως τα λόγια και ας πιάσουμε τα εργαλεία…..
Σημαντικό !! το γρανάζι να το αφαιρέσετε πριν κουρέψετε το κέντρο από το στεφάνι, μην σας ξεγελάει η φωτογραφία εγω το έχω λύσει και απλά το έχω ακουμπήσει επάνω, γιατί θα μπορείτε να κάνετε μοχλό την ρόδα και θα λυθεί πιο εύκολα.
Αφού γυαλίσαμε τα καβούκια, αφαιρούμε τους παλιούς άξονες παξιμάδια κώνους κ.τ.λ,….. αφαιρούμε και της τάπες,
Και φτάνουμε στα ποτήρια, όπου τα γυαλίζουμε με βενζίνη και σύρμα σφουγγαράκι για κατσαρόλες, ώστε να φύγουν τα παλιά γράσα.
Στην ανάγκη και εφόσον είναι πολύ ταλαιπωρημένα τα αφαιρούμε αν χρειαστεί για να τα γυαλίσουμε ακόμα καλύτερα.. |
Επανατοποθετούμε τα γυαλισμένα ποτήρια |
…… τις φυτεύουμε μέσα στο γράσο….
Φοράμε τις τάπες αφού τις καθαρίσαμε και τις γυαλίσαμε και αυτές... |
Όταν πλέξουμε τις ρόδες θα ξαναρυθμίσουμε τα κέντρα, τα οποία πάνε ως εξής….. ο τρόπος που θα σας πω μπορεί να μην είναι επιστημονικός αλλά είναι ο τρόπος που τα ρύθμιζαν οι παλαιοί ποδηλατάδες. Αφου έχουμε τελειώσει με την ακτινολόγιση κοιτάμε να μην έχουμε τζόγο αριστερά- δεξιά, αν έχουμε σφίγγουμε τους κώνους,….. δίνουμε μία για να γυρίσει…… και όταν σταματήσει ο τροχός, πρέπει να κάνει μία κίνηση προς τα πίσω την στιγμή ακριβός που θα σταματήσει. Αυτό σημαίνει πως ο τροχός γυρίζει ελεύθερα χωρίς πίεση από τους κώνους, και θα έχουμε όμορφο ρολάρισμα της ρόδας.
Είναι πολύ σημαντικό όταν ασχολούμαστε με κλασικά να καταλάβουμε πως η αναπαλαίωση ακόμα και ενός ανταλλακτικού, είναι άκρος σημαντική και επιβάλετε να την κάνουμε. Κάποια πράγματα δυστυχώς δεν ξανακατασκευάζονται, και για αυτό είναι τόσο σημαντικό να ασχολούμαστε και με της επιμέρους αναπαλαιώσεις των περιφερειακών αυτόν των ποδηλάτων… Επίσης να είστε σίγουροι ότι κάποια πράγματα μετράνε με ειδικό βάρος σε ένα κλασικό, και ένα από αυτά είναι σίγουρα τα κέντρα.
Ελπίζω να σας βοήθησα …. Καλό σας βράδυ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.