Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

Πως φτιάχνω λόγχες ή ''αστέρια'' σε διπλοσκέλετα.

Ένα από τα βασικότερα στοιχεία ενός διπλοσκέλετου είναι τα ζωγραφιστά σχέδια όπου διακοσμούσαν τις μπροστά μούφες του τιμονιού. Είναι ένα σημείο του ποδηλάτου όπου για τα δεδομένα της τότε εποχής έπρεπε να είναι περίτεχνα βαμμένο, δίνοντας στο όχημα μια ιδιαίτερη δυναμική και ταυτόχρονα την αίσθηση της κινήσεις.
 Έτσι λοιπόν  έχουμε διάφορα σχέδια, γραμμές.... συννεφάκια, και άλλες διάφορες σκιάσεις όπου γίνονταν με την βοήθεια αερογράφου, αλλά και με ποιο ΄΄φυσικούς'' τρόπους  όπως είναι ο καπνός από ένα κερί ή από ένα φλεγόμενο κομμάτι σαμπρέλας, όπου έφτιαχναν τις σκιάσεις με την αίσθηση του μαρμάρου όπου θα την δούμε σε άλλη ανάρτηση.
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το ποιο συνηθισμένο σχέδιο όπου είναι οι ''λόγχες'' και θα τις βάψουμε στο εσωτερικό τους  επίσης με ένα κλασικό τρόπο όπου τον χρησιμοποιούσαν και πολλοί ποδηλατάδες στις ανανεώσεις και το ''φρεσκάρισμα'' όπου έκαναν τότε για να ξαναπουλήσουν ή να νοικιάσουν τα μεταχειρισμένα ποδήλατα. Εδώ να πω πως εκείνα τα χρόνια ήταν πολλή συνηθισμένη η αγορά ενός μεταχειρισμένου διπλοσκέλετου   όπως βέβαια και η ενοικίασή τους προς τον κόσμο που πήγαινε στην δουλειά του ή στην βόλτα από τους παλιούς ποδηλατάδες και μάλιστα ενοικιάζονταν εκτός από την ώρα, πολλές φορές και με την εβδομάδα.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.....
Πρώτα τα εργαλεία μας … αν δεν έχετε αερογράφο η δουλειά γίνετε και με καλή ποιότητα spray, θα χρειαστούμε μια χαρτοταινία 1,5εκ για την μόνωση, και μία λεπτή 0,5εκ, επίσης ένα ξυράφι και μία μεζούρα , εδώ να πω πως η καλύτερη είναι η χάρτινη των IKEA , και τέλος εφημερίδες ή ζελατίνα που χρησιμοποιώ εγώ.






 Παίρνουμε την λεπτή ταινία των 0,5… μετράμε με την μεζούρα 1εκ από το τέλος της μούφας, και κολλάμε ένα δαχτυλίδι
Ακουμπάμε στο πρώτο δαχτυλίδι την μεζούρα,
με το μάτι βρίσκουμε την κάθετο διχοτόμο της σωλήνας και το σημαδεύουμε επάνω στο δαχτυλίδι,
 μετράμε 1εκ δεξιά και 1εκ αριστερά και τα σημαδεύουμε μετράμε άλλα 2εκ και ξανασημαδεύουμε,
το ίδιο και από την άλλη πλευρά. 








Αυτό το δαχτυλίδι επομένως είναι η βάση του αστεριού,
 όπου η κάθε
ακτίνα του έχει φάρδος 2 εκ στη βάση της



 Από το τέλος του δαχτυλιδιού μετράμε 18εκ και βάζουμε άλλο ένα δαχτυλίδι από την λεπτή ταινία. 

 Στα δεύτερα δαχτυλίδια βρίσκουμε και σημαδεύουμε επάνω τους μόνο τον κάθετο και τον οριζόντιο διχοτόμο της σωλήνας .



Ενώνουμε τα σημάδια με τη ταινία των 0,5cm.......



.................... και καθαρίζουμε με το ξυράφι ότι δεν χρειάζεται. Όλες οι σωλήνες έχουν τα ίδια μετρήματα, ακόμα και η διαγώνιος που έχει πιο μεγάλη διατομή. Έτσι λοιπόν λογικά (αν έχει γίνει σωστά η δουλεία) στους δύο οριζόντιους τα αστέρια τους … δεν θα τελειώνουν στο ίδιο μήκος, όπως κοιτάμε το ποδήλατο από το πλάι, το από κάτω θα είναι πιο μέσα … λόγο της γεωμετρίας του ποδηλάτου .
Στη συνέχεια μονώνουμε με χαρτοταινία, εφημερίδες
 και θα  βάψουμε το εσωτερικό των αστεριών….



 Το πιρούνι δεν έχει μετρήματα, πάει με την συμμετρία του ματιού και ανάλογα το ίδιο το πιρούνι.. απλά ότι μετρήσετε από τη μία, μετρήστε και στην άλλη μεριά, όλες της γραμμές τις τραβάμε πρώτα με την λεπτή ταινία και μετά μονώνουμε με την χοντρή ταινία και εφημερίδες τα μέρη που ΔΕΝ θέλουμε να βαφτούνε.

Το μονώνουμε με την  χαρτοταινία, και το βάφουμε....
Αφού λοιπόν το έβαψα λευκό, και στέγνωσε καλά, πήρα ένα κορδόνι και το τύλιξα γύρω-γύρω.. και από μακριά το πέρασα με κόκκινη μπογιά στον αερογράφο ή με spray, αφού στεγνώσει αργότερα θα αφαιρέσω το κορδόνι και σχεδόν έτοιμο, απλά δεν θα έχει την χρυσή ρίγα ακόμα. Κάποιος θα πει, γιατί δεν τύλιξα την λεπτή ταινία αντί για κορδόνι; Η απάντηση είναι, ότι δεν θέλω τόσο καθαρή ρίγα, θέλω να την ’’ θαμπώνει’’ το κόκκινο, γιατί έτσι ήταν τότε με τα εργαλεία της εποχής. 

Εδώ βαμμένο και τυλιγμένο......

.....και εδώ μετά την αφαίρεση των κορδονιών

Αργότερα λοιπόν και εφόσον στέγνωσε πολύ καλά η κόκκινη μπογιά… του έβγαλα τις μονώσεις, εκτός όμως από την από την λεπτή ταινία που είχα πρωτοσημαδέψει , άφησα ένα κενό 2-3χιλ και κόλλησα ακόμα μία ταινία ώστε να κάνω την χρυσή ρίγα με πινελάκι ή και καλό μαρκαδόρο στο περίγραμμα του ''τριγώνου''.

Εδώ η χρυσή ρίγα του περιγράμματος   

Ξεκόλλησα όλες της ταινίες,  του φόρεσα το καπάκι και έτοιμο.
 Θα χρειαστεί απλά  βερνίκι αν έχουμε χρώμα διπλής.
Ο σκελετός προχωράει και αυτός με τον ίδιο τρόπο που έγινε το πιρούνι… τυλίχθηκε με το κορδόνι που τύλιξα και το πιρούνι και ψέκασα με τον αερογράφο..... Εδώ να θυμάστε όσο πιο πολύ κορδόνι τυλίγεται τόσο πιο πολύ έντονο θα είναι το χρώμα τις βάσης, και για αυτό θα πρέπει να υπάρχει μέτρο για το πόσο κορδόνι  τυλίγουμε.

Εδώ στην φωτογραφία το πλαίσιο στεγνώνει 
  Αφού λοιπόν στέγνωσε καλά, κόλλησα με κενώ 2-3 χιλ, επίσης μία ταινία του 0,5cm για να φτιάξω την χρυσή ρίγα στο περίγραμμα του αστεριού όπως έκανα και στο πιρούνι....Το άφησα να στεγνώσει και αφαίρεσα όλες τις ταινίες και τις μονώσεις. Του φόρεσα τα ποτήρια και το τιμόνι και του έβγαλα φωτογραφίες....
  

Και ακόμα μερικές με το ποδήλατο ολοκληρωμένο........






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.