Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Το μοναδικό αυταπόδεικτο σε αυτόν τον κόσμο είναι η ομορφιά.... ή αλλιώς MOTOBECANE PROFIL 2

Απόψε δεν θα σας γράψω για διπλοσκέλετα ποδήλατα μα ούτε και για εγγλέζικα superb…. Άλλωστε η αλήθεια είναι πως παρόλο που τα λατρεύω, λόγω ηλικίας δεν τα έζησα στα φόρτε τους και μάλιστα…. την δεκαετία του 80 όπου είχα της πρώτες μου ποδηλατικές εμπειρίες αυτά τα ποδήλατα ήταν στην παρακμή τους, και οι μεγάλες εταιρείες που τα κατασκεύαζαν έκλειναν η μία μετά την άλλη.
Θα σας γράψω όμως, για ένα ποδήλατο που πραγματικά μου έκλεψε την καρδιά, ούτε λίγο ούτε πολύ, πριν 27 χρόνια. Το 1985 λοιπόν…..ήμουν 13 χρονών, το ποδήλατο της μάνας μου –ένα γυναικείο PANNONIA – δεν άντεχε πλέον τις ποδηλατικές μου ανησυχίες, και είχε αρχίσει να παραδίδει το πνεύμα, εξάλλου ήταν η εποχή όπου κάθε έφηβος που σεβόταν τον εαυτό του έπρεπε να έχει ‘’αγωνιστικό ποδήλατο’’ στην αυλή του και όχι το…. ποδήλατο της μάνας του! Φυσικά …. έπρεπε να έχει και ένα Technics mk2 στο δωμάτιό του αλλά .. δεν μπορείς να τα έχεις όλα σε αυτή την ζωή και έτσι τo εν λόγω μηχάνημα, δεν κατάφερα ποτέ να το πάρω και βολευόμουν με ένα …ούτε που θυμάμαι μάρκα.. απλό πικάπ για να ακούω τον αξέχαστο Παύλο και τον αγαπημένο μου παλιό καλό Βασίλη .
Σε αυτό όμως που δεν μπόρεσα να αντισταθώ ήταν το κόκκινο ‘’αγωνιστικό’’ –έτσι τα λέγαμε τότε- που είδα ένα απόγευμα σε ένα ποδηλατάδικο στο Ναύπλιο… ήταν απλά το πιο όμορφο που είχα δει. Μπροστά του τα Peugeot τα velosolex και τα υπόλοιπα ομόσταυλα του, έμοιαζαν πολύ démodé δίπλα στο λεπτεπίλεπτο πλαίσιό του.. τα διάφορα sachs, mailard ή ακόμα και simplex περιφερειακά αν θέλετε, που φορούσαν τα περισσότερα, έμοιαζαν απαρχαιωμένα μπροστά στα 600αρια shimano του, ή αλλιώς ULTEGRA -για τους ποιο νέους- όπου ήταν ντυμένο. Και το όνομα αυτού…., MOTOBECANE PROFIL 2 .
Σχεδιαστικά το ποδήλατο ήταν έντονα επηρεασμένο από την μόδα της εποχής ….. οι εταιρίες τότε είχαν ανακαλύψει την αεροδυναμική και έπαιζαν σχεδιαστικά μαζί της … τα οχήματα σε σχήμα τούβλο της δεκαετίας του εβδομήντα έδιναν την θέση τους στα σχήματα σφήνας …τα ford Cortina –για όποιον τα θυμάται – έγιναν sierra και τα διαβολεμένα YAMAHA RD 350 φόρεσαν …φέρινγκ. Έτσι λοιπόν και κάποιες ποδηλατοβιομηχανίες προχώρησαν στα διάφορα προγράμματα AERO όπου φόρεσαν και τους ομώνυμους ΑΕRO TUBE στα ποδήλατα τους. Το συγκεκριμένο ποδήλατο -για όποιον δεν το έχει δει από κοντά- διαθέτη παντού πλακέ αεροδυναμικούς σωλήνες, εκτός από το πιρούνι όπου το κάνουν να ξεχωρίζει από μακριά σε σχέση με τα υπόλοιπα της γενιάς του.
Το ποδήλατο -εκτός από την ομορφιά του – αυτό που το έκανε επίσης να ξεχωρίζει ήταν και η τσουχτερή τιμή του, και για να μιλήσουμε με αριθμούς θα σας πω πως όταν το MOTOBECANE SPRINT έκανε 28.000 δρχ και το PEUGEOT 103 κόστιζε 32.000δρχ το PROFIL έκανε ούτε λίγο ούτε πολύ …. 45.000 δρχ.
Το 1985… 45.000 δρχ ήταν αρκετά χρήματα, όπου δύστυχος με τα χαρτζιλίκια ενός 13χρονου δεν μαζεύονταν…. και τα μετρημένα εισοδήματα της οικογένειας μου δεν δικαιολογούσαν τέτοιο έξοδο, οπότε η λύση ήταν μία … έπρεπε να βρω δουλειά. Πήγα λοιπόν ένα καλοκαίρι και δούλεψα σε ένα λουλουδάδικο, έβαλα στο PANNONIA μπροστά και ένα καλάθι όπου μετέφερα λουλούδια και γλάστρες, … ήταν το μεγαλύτερο καλοκαίρι της ζωής μου, πρώτη φορά θυμάμαι να περιμένω με τόση λαχτάρα τον Σεπτέμβριο, δεν χάλασα ούτε ένα 100ρικο, δεν βγήκα ούτε μία φορά… σπίτι δουλειά, δουλειά σπίτι.... δεν έκανα ούτε ένα μπάνιο και τσιγγουνευόμουν να πάρω ακόμα και ένα παγωτό.
Και επιτέλους ήρθε ο Σεπτέμβρης και η μαγική μέρα… από τις ομορφότερες της ζωής μου… το πρώτο πραγματικά δικό μου ποδήλατο ήταν γεγονός όπου ήταν και το πιο όμορφο … Όλα ήταν τέλεια, το είχα δουλέψει και το είχα πάρει με τον ιδρώτα μου μέχρι την τελευταία του βίδα. Αμέτρητα χιλιόμετρα, ατελείωτες βόλτες δεν παίρναμε χαμπάρι ούτε κρύα ούτε ήλιους όλα ήταν δρόμος και εφηβική αλητεία . Δύστυχος όμως το όνειρο κράτησε δύο χρόνια… μέχρι που κατέβηκα ένα πρωί στην αυλή και έτσι απλά δεν υπήρχε…. το ποδήλατο είχε κάνει φτερά.
Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια, και αρκετά ποδήλατα από την ζωή μου….. πάντα όμως έψαχνα ένα profil, δεν είχα βρει κανένα και παρόλο που έχω βρει πολύ σπάνια ποδήλατα , τέτοιο δεν είχα δει πουθενά. Φυσικά όλοι η καλοί φίλοι μου που έχουν σχέση με το ποδήλατο γνώριζαν ότι ο Γιώργος ψάχνει το συγκεκριμένο ποδήλατο, έτσι λοιπόν πριν μερικές μέρες ανοίγω τον υπολογιστή …μπαίνω στον υπολογιστή  και βλέπω ένα μήνυμα από τον φίλο μου Στέλιο και να μου γράφει το εξής…. ‘’Γιώργο στο βρήκα στην Θεσσαλονίκη τι να κάνω’’? όπως καταλαβαίνετε έζησα μέρες του 1985… το ποδήλατο μέσα σε 10΄χάρη στον Στέλιο το είχα αγοράσει.
Το συγκεκριμένο ποδήλατο ήταν σε ένα ποδηλατάδικο σε κατάσταση NOS …το πλαίσιο είναι εντελώς καινούριο και απλά το είχαν ντύσει με περιφερειακά ότι νάνε. Έψαξα …με βοήθησαν και οι καλοί μου φίλοι Χρήστος (columpus) και Ραφαηλίδης και το ποδήλατο φόρεσε ότι ακριβός φόραγε, εκτός από τον μπροστά εκτροχιαστή όπου βολεύτηκα με κάτι πρόχειρο μέχρι να βρω τον γνήσιο του. Έτσι λοιπόν σήμερα ολοκληρώθηκε και έκανα και την πρώτη βόλτα ….. απίστευτο! Το ποδήλατο είναι καταπληκτικό …. Τα 600 shimano κέντρα του, και η rigita μαύρες δίπατες ζάντες του, του δίνουν αέρινη κύλιση, οι shimano adamas μανέτες του συνεργάζονται άψογα με τις επίσης 600αρες shimano σιαγόνες του. Πραγματικά το ποδήλατο σε κάνει να χαμογελάς έτσι απλά γιατί το κάνεις βόλτα… μόλις το καβάλησα, ένιωσα πιο ελαφρύς και έτοιμος να καταπιώ πολλά χιλιόμετρα.. επομένως το μόνο που χρειάζεται πλέον είναι καλές ηλιόλουστες ανοιξιάτικες μέρες … καλό βράδυ




.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.